Hore

Fujifilm X-H1 “Perseus”

Perseus je postava z gréckej mytológie, väčšina z nás ho pozná z filmu Súboj Titanov. Jeho meno si pre svoj najnovší projekt vypožičali vo Fujifilme.  Konštruktéri X-H1 si meno mýtického hrdinu asi nevybrali náhodne. Dúfajú, že ako Perseus zoťal hlavu medúze Gorgóne, bude X-H1 zotínať hlavy konkurenčným modelom.

Keď pred rokmi predstavili model X-T1, bolo to z ergonomických dôvodov, aby mali fotografi v rukách fotoaparát, vhodný pre použitie s väčšími F2,8 transfokátormi. Zdalo sa, že tento modelový rad bude vrcholom ponuky, spolu s radom X-Pro, v dizajne hľadáčikového fotoaparátu. Prišiel model X-T2 s vylepšenými parametrami, ktorý do sveta Fujifilmu priniesol rýchlosť a kvalitné video. Potom prišiel stredoformát GFX 50s. Mne už v ponuke nič nechýbalo, aspoň som si myslel. Máme tu X-H1, prvý predstaviteľ nového modelového radu.

Na fotoaparáty Fujifilm prechádza čoraz viac profesionálnych fotografov, zatiaľ najmä fotografov svadieb, streetkarov, portrétistov a krajinkárov. Fujifilm má však vyššie ambície, chce ovládnuť všetky žánre. A na to X-T2 nestačí. Bolo potrebné vyrobiť ešte profesionálnejší fotoaparát, robustnejší, lepšie ovládateľný, vhodný pre pripravovaný ťažký teleobjektív 200/2 a jeho nástupcov. Nezabudlo sa ani na kameramanov. Fotografi aj kameramani ocenia vytúženú stabilizáciu snímača.


Dizajn, konštrukcia, funkcionalita

Fujifilm X-H1 kombinuje prvky modelov X-T2 a GFX 50s. Zvnútra je to viac X-T2, z ktorej si berie snímač a procesor, zvonku je to skôr GFX 50s, z ktorej si berie dizajn s výrazným gripom a stavovým displejom. X-H1 však nie je len ergonomicky vylepšenou X-T2. O tom ale viac neskôr.


S väčším gripom vyzerá X-H1 ako zrkadlovka.


Po prvýkrát má Fujifilm radu X stavový displej.


Dizajnéri dali dostatok priestoru pre palec tak, aby fotograf náhodou nestlačil niektoré tlačidlo.

Vo Fujifilm u X-H1 neexperimentovali. Kto má skúsenosť s X-T2, prípadne aj GFX 50s, je tu ako doma. Nič neprekvapí. Pri pohľade zhora vynikne výrazne tvarovaný grip, na jeho skosenom vrchole je spúšť, tentokrát bez závitu pre drôtenú spúšť. Po vzore GFX 50s je hore štvorcový stavový monochromatický displej s možnosťou podsvietenia. Po stranách hľadáčika sú dôverne známe ovládacie prvky. Multifunkčné rollery sú ľahšie ovládateľné a fungujú aj ako tlačidlá.

Aj keď sa to nezdá, zadná strana je oproti X-T2 pomerne prepracovaná. Po ľavej strane rollera je dvojica tlačidiel AF-On a AE-L. Presunulo sa tlačidlo Q, aby uvoľnilo priestor pre palec, ten má teraz k dispozícii väčšiu plochu. Displej je výklopný v dvoch osiach. Po strane gripu sú dvierka, za ktorými sa skrýva dvojica slotov pre pamäťové karty. Všetky konektory sú na náprotivnej strane fotoaparátu.

Fotoaparát je pripravený pre pripojenie vertikálneho batériového gripu. Aj ten je výrazne tvarovaný a dobre sa drží. Umožňuje použiť ďalšie dve batérie. V režime boost pomáha vylepšiť niektoré rýchlostné parametre. Nachádzajú sa na ňom ovládacie prvky, aby sa dal prístroj ovládať aj pri vertikálnom držaní.

Prístroj nemá zabudovaný blesk, preto je k nemu dodávaný malý externý, napájaný priamo z fotoaparátu.


Horčíkové telo je oproti tomu pri X-T2 2x pevnejšie.

Horčíkové telo je oproti X-T2 o 25% hrubšie a dvakrát pevnejšie, aby udržalo pripravovaný ťažký teleobjektív 200 mm a nasledujúce veľké teleobjektívy. Využíva sa tu rebrinový rám. Telo je samozrejme kompletne utesnené, naviac je aj mrazuvzdorné, použitých je 96 tesniacich prvkov. Špeciálna pozornosť bola venovaná povrchovej úprave. Tvoria ju tri vrstvy, tá najvyššia má zabrániť poškriabaniu a ošúchaniu. Myslelo sa aj na lepší odvod tepla.


Na fotoaparáte je použitých 96 tesniacich prvkov.


Oranžovo zvýraznená súčiastka zabezpečuje odvod tepla.


Schéma vylepšených ochranných vrstiev.

Špecifikácia

  • Bajonet: Fujifilm X
  • Snímač: 24 megapixlový X-Trans III snímač bez AA filtra, veľkosť APS-C
  • Procesor: X-Processor Pro
  • Podpora pamäťových kariet: SD, SDHC, SDXC (max. 256GB), UHS-I / UHS-II
  • Stabilizácia obrazu: stabilizátor snímača až 5,5EV (IBIS)
  • EVF hľadáčik: zväčšenie 0,75x, rozlíšenie 3,69 mil. bodov
  • Displej: výklopný a dotykový 3“ displej s rozlíšením 1 040 000 bodov
  • Uzávierka: mechanická uzávierka 60 min - 1/8000 s., X-Syn 1/250 s, elektronická uzávierka až 1/32 000 s.
  • Meranie expozície: 56-zónové meranie TTL, multifunkčné/bodové/priemer/vyváženie stredu
  • Sériové zábery: kontinuálne snímanie 8 až 11 obr./s.
  • Citlivosť: ISO 200 - 12800, rozšírené ISO 100 - 51200
  • Súborový formát fotografií: JPEG (Exif ver. 2.3) *2, RAW: 14-bitový formát RAW (pôvodný formát RAF), RAW + JPEG
  • Video formát: MOV (MPEG-4 AVC/H.264, zvuk: lineárne PCM/zvuk stereo, vzorkovanie 24 bitov/48 kHz)
  • Rozlíšenie videa: 4K video 30/25/24 fps, FullHD video 120/100 fps
  • Bezdrôtová konektivita: Wi-Fi, Bluetooth
  • Konektivita: USB 3.0, mikrokonektor HDMI (typ D), ø 3,5 mm, stereo mini konektor (mikrofón)/ø 2,5 mm, konektor na diaľkovú spúšť, sánky na pripojenie externého blesku, Synchro terminál
  • Hmotnosť 673 g, vrátane batérie a pamäťových kariet
  • Rozmery: 139,8 mm x 97,3 mm x 85,5 mm
  • Napájanie: akumulátor NP-W126s

https://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/model/x-h1

http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujifilm_x_h1/

Snímač, procesor, stabilizácia

Fujifilm X-H1 je osadený osvedčeným 24 Mpx X-Trans III snímačom veľkosti APS-C, ktorý poznáme z najnovších modelov radu X. Rovnako používa aj procesor X-Processor Pro.

Vôbec po prvýkrát je v bezzrkadlovke Fujifilm použitá stabilizácia obrazu pohybom snímača, známa pod skratkou IBIS. Stabilizácia je 5-osá, účinnosť je až 5,5 EV. Snímač pri stabilizácii dokáže spolupracovať s objektívmi s vlastnou stabilizáciou. O vyhodnocovanie údajov z 3 senzorov zrýchlenia a 3 gyroskopických senzorov sa stará dedikovaný duálny procesor. Ten vykoná až 10 000 výpočtov za sekundu. Zvláštna pozornosť je venovaná presnej výrobe, aby bol snímač perfektne paralelný s optickou osou.

Stabilizácia IBIS výborne funguje v kombinácii so stabilizáciou typu gimbal, napr. pri použití fotoaparátu na drone.


Modul snímača so stabilizáciou obrazu.


X-Processor Pro.


Fotoaparát má zabudovanú redukciu flickeringu, vďaka čomu nedochádza k nerovnomernému exponovaniu pri sériových záberoch snímaných pri umelom osvetlení. Redukcia funguje do frekvencie 5,5 obr./s. s mechanickou uzávierkou, alebo 7 obr./s. prvou lamelou v elektronickou režime.


Schéma fungovania redukcie flickeringu.

Hľadáčik, displej, stavový displej

3” displej s rozlíšením 1 040 000 bodov je výklopný v troch osiach. Tentokrát už aj s dotykovým ovládaním. Má vylepšenú prekresľovaciu frekvenciu až na 100 FPS. Zvýšený je jas podsvietenia, takže obraz je lepšie pozorovateľný aj na silnom priamom svetle.

EVF hľadáčik s 0,75x zväčšením má rozlíšenie 3,69 Mpx, čím sa radí k najlepším na trhu. Disponuje vysokým jasom a výpadok obrazu je skrátený na 0,005 sekundy, vďaka čomu prakticky neuvidíte blackouty. Senzor prepínania EVF/LCD je oproti ostatným modelom tiež rýchlejší.

Ako prvá bezzrkadlovka Fujifilm radu X, má X-H1 stavový displej. Ten je monochromatický s možnosťou podsvietenia, tvorený je mozaikou 128*128 bodov. Zobrazenie informácií je nastaviteľné.


Fujifilm využíva trochu netradičný spôsob vyklápania displeja.


Stavový displej je monochromatický, s možnosťou podsvietenia.

Zaostrovanie

Na prvý pohľad vyzerá AF rovnaké ako u X-T2. Je tu však nová analýza dát zo 60 rozdielnych bodov, čím sa zlepšila presnosť zaostrovania a výkon pri sledovaní objektu. O 0,5EV sa zlepšila citlivosť. Zaostrovanie teraz funguje aj pri svetelnosti F11, oproti F8 u iných modelov Fujifilm. AF lepšie pracuje pri nízkom kontraste a vysokofrekvenčných štruktúrach. Efektívnejšie je pri videu.

Celkovo disponuje AF modul 325 bodmi. V strede do štvorca je sústredených 169 bodov s fázovou detekciou, po stranách sú dve polia s bodmi s detekciou kontrastu. Tých je 156.

Uzávierka

Nová uzávierka je tichšia. Celý mechanizmus okolo uzávierky je odpružený, vďaka čomu eliminuje vibrácie spôsobené chodom uzávierky. Pri nastavení prvej lamely na elektronickú, sa v kombinácii so stabilizáciou vibrácie ešte výraznejšie redukujú.

Sériové zábery

Ak chcete využiť fotoaparát na maximum, potrebujete externý batériový grip s ďalšími dvomi batériami. V rýchlosti sériového snímania sa prístroj vyrovná najvýkonnejším zrkadlovkám. Bez gripu zvláda 8 obr./s., s gripom až 11 obr./s. a v režime elektronickej uzávierky až 14 obr./s.

Veľkosť buffera, pri najvyšších frekvenciách, postačuje na uloženie max. 28 záberov v komprimovanom formáte RAW. Pri pomalejšej frekvencii je to až 37 záberov.

VPB

Fotoaparát umožňuje pripojiť vertikálny grip VPB-X-H1 s funkciou Power Booster. S dvomi ďalšími batériami je celková kapacita napájania cca 1000 záberov. Pri videu s 4K rozlíšením je bez gripu obmedzená dĺžka videa na 15 minút, s gripom sa predĺži na dvojnásobok. S gripom sa vylepšuje aj maximálna frekvencia sériového snímania. Skracujú sa aj niektoré rýchlostné parametre (oneskorenie spúšte, blackout) a je možné zvýšiť rýchlosť prekresľovania hľadáčika. Mierne sa zlepší aj rýchlosť zaostrovania.


Prídavný vertikálny grip VPB-X-H1 umožňuje použiť ďalšie dve batérie. S nimi zlepšuje výkon fotoaparátu v režime fotografovania aj videa. Grip umožňuje pripojiť slúchadlá a externé napájanie, využiteľné napr. pri práci v ateliéri.

Video

X-H1, rovnako ako X-T2, umožňuje nahrávať video v 4K rozlíšení. Využíva však vyšší dátový tok a 2 formáty 4K. V rozlíšení Full HD je možné video snímať frekvenciou až 120 FPS a využiť to pri spomalenom prehrávaní.

Nový je obrazový profil Eterna, navrhnutý podľa filmového materiálu používaného v kinematografii. Oproti štandardnému profilu Provia prináša väčší dynamický rozsah a to najmä v problémových vysokých jasoch. Farby sú tlmenejšie. Profesionáli sa potešia F-Logu s max. využitím DR a možnosťou pracovať s LUT tabuľkami.


Vzorový filmový materiál.


Porovnanie farebných priestorov profilov Eterna, Provia a Velvia.


Obrazový profil Provia.


Obrazový profil Classic Chrome.


Obrazový profil Eterna.

  • 17:9 Digital Cinema Inititive formát s rozlíšením 4096*2160 bodov
  • Interné F-Log (8-bit) nahrávanie
  • Vysokorýchlostné nahrávanie vo Full HD rozlíšení, až 120 FPS
  • 400% DR pre všetky filmové situácie
  • 200Mbps komprimovaný dátový tok pre DCI4K/UHD4K/HSFHD
  • zabudované mikrofóny 24bit/48KHz
  • Time Code
  • ďalšie funkcie prinesie nový firmvér

Funkcie a vychytávky

  • Medzi ďalšie vychytávky fotoaparátu patrí panoramatický režim. Jedná sa o kontinuálne snímanú sweep panorámu vo formáte JPG, akú poznáte napr. z telefónov. Vzhľadom na formát a rozlíšenie sa uplatní najmä pri pozeraní na TV prijímači.

  • Aj keď je X-H1 profesionálny fotoaparát, výrobca do neho zabudoval pár obrazových efektov, aké poznáme z amatérskych fotoaparátov. V Advanced filters nájdete napr. Toy kameru, Tilt efekt, High Key, Low Key a ďalšie efekty. Tie sa aplikujú len na fotografie vo formáte JPG.

  • Ďalej vo fotoaparáte nájdete funkciu Multi Exposure, ktorá umožňuje priamo vo fotoaparáte snímať dvojexpozíciu. Fotoaparát vám pri tom výrazne pomôže.

  • Dnes už vo fotoaparáte nesmie chýbať možnosť prepojenia s chytrým zariadením. X-H1 podporuje prepojenie prostredníctvom WiFi aj nízkoenergetického Bluetooth. Aplikácia patrí k tým vydarenejším a umožňuje ovládať všetky dôležité funkcie fotoaparátu.

  • Fotoaparát má zabudované pokročilé vlastnosti na podporu profesionálneho pracovného workflow, vrátane funkcie dátovej komunikácie, podpory osvetlenia viacerými bleskmi a kompatibility s rôznymi softvérovými produktmi.

Fotoaparát v praxi

Vzhľadom na skúsenosti s ostatnými Fujinami, vrátane X-T2 a GFX 50s, mi ovládanie nerobilo najmenšie problémy. Aj keď je hľadáčik kvalitnejší ako u X-T2, výraznejšie som to nepociťoval, veď aj ten u X-T je výborný. Na dotykový displej som zvyknutý, ale pre výber AF bodov som skôr používal joystick, dotykové ovládanie mi prišlo šikovné pri prezeraní záberov.

Stavový displej funguje aj keď je prístroj vypnutý, vďaka čomu máte prehľad o zostávajúcej kapacite batérií a kariet. Vytlačil ale ovládač korekcie expozície, ktorá sa teraz nastavuje rollerom. Vadí mi, že musím stlačiť najprv tlačidlo +/-. Býva tak tomu aj u iných fotoaparátov, ale dá sa nastaviť, aby sa dala korekcia nastaviť aj priamym otočením rollera, bez nutnosti stlačenia tlačidla. Takúto možnosť som nenašiel, ak tu je, tak sa ospravedlňujem.

Oproti X-T2 je mierne zrýchlený celkový výkon fotoaparátu, ktorý sa ešte zlepší s prídavným gripom v režime Boost. Zmeny v ergonómii ovládania potešia tých, ktorým vyhovuje ovládanie v štýle zrkadloviek. Je tu úplne iná spúšť a rollery, ako u X-T2. Spúšť je príliš citlivá a tak zo začiatku urobíte kopec nechcených záberov. Odporúčam na ňu nalepiť soft buton.

Menu fotoaparátu je prakticky rovnaké ako u ostatných aktuálnych modeloch, akurát v ňom pribudlo pár nových položiek súvisiacich s novými funkciami, ktoré X-H1 má.

Viac než príjemným prekvapením je oveľa tichšia uzávierka. Lepšie je tlmené aj chvenie, ktoré jej chod vyvoláva. K dispozícii je aj kombinovaná uzávierka a plne elektronická, ktorá je samozrejme úplne tichá. Tú, vzhľadom na tichosť mechanickej uzávierky, budete používať hlavne kvôli prekonaniu limitu najkratšieho času.

Vylepšený algoritmus automatického zaostrovania vylepšuje kontinuálne zaostrovanie vo videu. AF je citlivejší za nízkej hladiny osvetlenia. Rýchlosť zaostrovania oproti X-T2 nie je vyššia, zlepšila sa však spoľahlivosť zaostrovania. Nie je ale bez chyby. Stále sa niekedy nechá zmiasť kontrastnejším pozadím. Občas som si všimol, že aj pri relatívne bezproblémových motívoch sa AF nevedel chytiť a neustále jemne preostroval. Nevdojak som kontroloval, či som neprepol páčku zaostrovania na AF-C.

Otestoval som aj účinnosť stabilizácie na najdlhšom ohnisku objektívu XF 50-140/2,8 R OIS. 140 mm je ekvivalentom 210 mm plnoformátového objektívu. Bez stabilizácie je bezpečný odporúčaný čas 1/250 s. a kratší. Do 1/15 s. fungovala stabilizácia výborne, to je účinnosť 4EV. Pri 1/8 s. boli zábery mierne neostré, to sa však paradoxne zlepšilo pri 1/4 s., kde boli zábery takmer úplne ostré. Treba si jednoducho otestovať účinnosť stabilizácie pri rôznych časoch a ohniskách. Každý objektív sa správa inak a individuálne sú aj schopnosti fotografa. Pri časoch dlhších ako 1/4 s., som 140 mm objektív už neudržal dostatočne stabilne, ani s podporou stabilizácie obrazu.

V Lisabone som nafotil cca 1200 fotografií a niekoľko minút videa, na fotoaparáte som mal grip, bol napájaný celkovo tromi batériami. Ak nepoužívate sériové snímanie, s jednou batériou urobíte 300-400 záberov, podľa štýlu fotenia.To je skôr podpriemerná hodnota, Olympus OM-D E-M1 Mark II je na tom lepšie, o zrkadlovkách nehovoriac. Batéria je rovnaká ako v X-T2 a iných modeloch, vrátane X100F.

Obrazová kvalita

Tu sa nebudem veľmi rozpisovať. Výstup 24 Mpx X-Trans III snímača je dôverne známy z ostatných modelov. Jedinou novinkou je obrazový profil Eterna. Ten je primárne určený pre video. Vychádza z filmového materiálu, charakteristického širokým dynamickým rozsahom, mierne potlačenou saturáciou a špecifickou farebnosťou. Nič nebráni využitiu nového obrazového profilu aj vo fotografii a rozširuje sa tak paleta obrazových profilov s výraznou charakteristikou. Ja Eternu pridávam k mojím obľúbeným Classic Chrome a Acros. V súvislosti so spracovaním obrazu musím spomenúť podporu softvéru X RAW Studio, ktorý využíva procesor fotoaparátu pre spracovanie fotografií vo formáte RAW, ktoré sú naimportované v počítači.


Obrazový profil Eterna je výborne použiteľný aj vo fotografii, prináša veľký dynamický rozsah, ktorý sa prejaví u takejto scény lepším prekreslením tieňov.

Ak sa chcete dozvedieť viac o kvalitách obrazového výstupu, prečítajte si recenzie ostatných modelov, ktoré používajú rovnaký snímač a procesor. Odkazy nájdete pod článkom.

Video

Aj keď som skôr fotografom, oceňujem pokrok vo videu, ktorý X-H1 prináša. Z hľadiska videoamatéra najviac oceňujem účinnú IBIS stabilizáciu obrazu, vďaka ktorej je obraz stabilizovaný aj pri použití objektívov bez vstavaného stabilizátora obrazu. Ďalej vylepšené kontinuálne zaostrovanie a pridanie nového obrazového profilu Eterna. Ten prináša cinematický look, bez nutnosti postprocesingu. Kvalitnejší mikrofón prináša lepší zvuk aj bez externého mikrofónu.

Skúsení filmári ocenia skôr vysoký dátový tok až 200 MB/s. a F-Log. Pripravovaná je LUT tabuľka, ktorú si budú môcť majitelia tohto prístroja stiahnuť zo stránok Fujifilmu. Poslúži im pri rýchlej úprave surového materiálu.

K dispozícii je vstup pre externý mikrofón a výstup na slúchadlá (len na prídavnom gripe). Video je možné nahrávať na kartu, alebo externý rekordér cez HDMI.

Do režimu videa sa dostanete otočením prstenca pod voličom korekcie expozície. Ako tlačidlo record slúži spúšť. Praktické je samostatné menu s nastaveniami len pre video, takže pri prepínaní medzi foto a videom, nemusíte prestavovať parametre.

F-Log je vylepšením, ktoré prináša možnosť maximálneho využitia potenciálu snímača z hľadiska dynamického rozsahu. Zaznamenaný obraz je plochý/šedivý a vyžaduje dodatočné spracovanie v počítači. Skúsený užívateľ má tu pod väčšou kontrolou saturáciu, kontrast a gradáciu.

Ak točíte video pre vlastnú potrebu a nechcete sa venovať postprocesingu, použite niektorý z obrazových profilov simulujúcich filmy. Novinkou je už spomínaný profil Eterna, špeciálne navrhnutý práve pre video. X-H1 ako prvý model ponúka možnosť rozšírenia dynamického rozsahu pri videu, pomocou funkcie DR 400% a to u každého obrazového profilu.

Ako s kamerou sa s Fujifilm X-H1 pracuje najľahšie zo všetkých Fujifilm X fotoaparátov. Nielenže stabilizácia funguje pri použití ľubovoľného objektívu, ale aj zaostrovanie funguje výborne. Algoritmus zaostrovania sa skutočne podarilo vylepšiť. Bez problémov funguje aj kontinuálne zaostrovanie, ktoré zvláda sledovať idúci automobil. Klobúk dole!

Ak predchádzajúce roky vyzerali, že Fujifilm video takmer ignoruje, X-H1 znamená pre Fujifilm významný prielom v tejto oblasti. To dokazuje aj nová špecializovaná stránka: http://fujifilm-x.com/cinema/.

Video som snímal s objektívmi XF16-55/2,8 R a XF 50-140/2,8 R OIS, obrazový profil Eterna, použitý externý mikrofón RØDE VideoMic Pro Rycote.


X-H1 vs. X-T2

X-H1 posúva X-T2 dole, do poloprofesionálnej kategórie. Určite sa bude veľa fotografov rozhodovať medzi týmito dvomi modelmi. Najprv si zhrňme rozdiely a potom si popíše,me aký význam pri rozhodovaní medzi týmito dvomi modelmi. X-H1 prináša:

  • lepšia ergonómia držania
  • stavový displej
  • tichšia mechanická uzávierka
  • hľadáčik s vyšším rozlíšením a rýchlejším prekresľovaním
  • dotykové ovládanie
  • pevnejšia konštrukcia s lepšou povrchovou úpravou
  • lepší odvod tepla
  • dedikované tlačidlo AF-On
  • citlivejší AF s nový algoritmom
  • 4K video v dvoch rozlíšeniach, Full HD video 120 FPS, F-Log, vyšší dátový tok, lepší mikrofón
  • nový obrazový profil Eterna


Upgrade z X-T2 na X-H1

Prechod z X-T2 na X-H1 je bezbolestný. Vylepšenú konštrukciu nie je na prvý pohľad vidieť. Neprehliadnuteľné sú väčšie rozmery, grip je podstatne väčší. Stavový displej je pre niekoho plusom, iný ho nepotrebuje. X-H1 neprináša vylepšenie obrazovej kvality fotografie, toto nie je dôvodom pre upgrade. Aj keď je stabilizácia snímača super, tiež nemusí zavážiť pri rozhodovaní sa. Meniť netreba ani kvôli hľadáčiku a dotykovému ovládaniu. Ani vylepšený algoritmus AF nie je až o toľko lepší, aby bol dôvodom na upgrade. Veď sa ho možno dočkáme v novou upgrade aj pre X-T2 a X-Pro2. Pádnym dôvodom pre upgrade je video. Byť kameramanom, tak neváham ani chvíľu.

X-H1 alebo X-T2?

Obrazový výstup fotoaparátov je rovnaký. X-T2 uspokojí aj náročných fotografov, veď ešte pred pár dňami to bola vlajková loď. Jej výhodou je kompaktnosť a viac mechanické ovládanie. Hľadáčik je výborný, že nemá 3,6 Mpx vám nemusí byť ľúto. Vďaka joysticku nebudete pociťovať absenciu dotykového ovládania. Amatérov uspokojí aj kvalita videa. Osobne tu však pociťujem chýbajúcu stabilizáciu obrazu IBIS. Tej sa dočkáme asi v X-T3, dátum jej premiéry je neznámy a zatiaľ sa o nej ani tajne nešušká. Možno sa ešte dlho načakáme.

X-H1 sa lepšie drží, to oceníte s veľkými objektívmi. Video je o triedu lepšie. Pre kameramanov je X-H1 jasnou voľbou č. 1. Dotykové ovládanie, stavový displej a hľadáčik s vyšším rozlíšením sú bonusom. Konštrukcia je kvalitnejšia, každý z parametrov je mierne vylepšený, vrátane automatického zaostrovania. Lepšia ergonómia držania sa ale podpisuje na väčších rozmeroch. Plusom je určite tichšia mechanická uzávierka.

X-H1 vs. konkurencia

Fotoaparáty podobnej koncepcie nájdete aj u konkurencie. Najprv sa pozrieme na bezzrkadlovky. Začneme tými s menším snímačom. M43 konzorcium má v ponuke Olympus OM-D E-M1 Mark II, ktorý má lepšiu výdrž batérie, rýchlejšie sériové snímanie a množstvo vychytávok. Panasonic má hneď dva modely, výkonný G9 so stavovým displejom a špecialistu na video GH5, ktorý je ale výborne vybavený aj pre fotografovanie. M43 snímač má univerzálnejší, alebo ak chcete neutrálnejší výstup, ale nemá tak dobrý dynamický rozsah a pri vyšších citlivostiach produkuje viac šumu. M43 systémy sú ale o niečo kompaktnejšie.

Canon ani Nikon v kategórii bezzrkadloviek neponúkajú žiadnu konkurenciu. Tú treba hľadať u Sony. Veľkým plusom značky je použitie plnoformátového snímača. Kým nepríde tretia generácia A7, tak hlavným konkurentom bude A7r III s takmer dvojnásobným rozlíšením. Ak porovnávame len fotoaparáty, Sony tu víťazí obrazovou kvalitou. Horšie je to s cenou a ponukou cenovo dostupnejších objektívov. Portfólio Fujifilmu je vzorové, to je obrovská výhoda.

Teraz sa pozrime na zrkadlovky. Canon má v ponuke EOS 7D Mark II, ktorý začína byť mierne zastaralý. Fujifilm X-H1 ho predčí vo všetkých parametroch, vo videu obzvlášť. Obávať sa môže Nikonu D500, najlepšie APS-C zrkadlovky na trhu. Tu je na fotografovi, či mu viac vyhovuje zrkadlovka, alebo bezzrkadlovka.

Plusy a mínusy

+ profesionálne spracovanie
+ stabilizovaný snímač
+ výborný grip
+ stavový displej
+ joystick
+ veľký hľadáčik s vysokým rozlíšením a rýchlym prekresľovaním
+ výklopný dotykový displej
+ 4K video až 200 MB/s., F-Log, nový obrazový profil Eterna
+ kontinuálne zaostrovanie vo videu
+ vylepšený algoritmus AF
+ tichšia mechanická uzávierka, tlmenie vibrácií
+ podpora X RAW konvertoru
+ väčšia očná mušľa
+ duálny slot pre pamäťové karty
+ WiFi + BT

- príliš citlivá spúšť
- neodladený AF
- malá výdrž batérie
- korekcia expozície nie je rýchlo dostupná
- výstup na slúchadla je na prídavnom gripe

Záver

Fujifilm X-H1 je novou vlajkovou loďou v kategórii APS-C fotoaparátov Fujifilm. Obrazová kvalita fotografií je rovnaká ako u ostatných modelov s 24 Mpx X-Trans III a Pro procesorom. V čom je teda lepšia od X-T2? V prvom rade je to kvalitnejšia konštrukcia a lepšia ergonómia držania. Vylepšený je hľadáčik a displej je dotykový. Vylepšený je aj algoritmus automatického zaostrovania, ktorý je citlivejší a spoľahlivejší. Veľký pokrok je vo videu, ktoré sa posunulo do profesionálnej sféry. Vyšší je dátový tok, k dispozícii je F-Log, nový obrazový profil Eterna a vylepšený je vstavaný mikrofón.

Obrazovo Fujifilm X-H1 potvrdzuje odlišný prístup k farbám. Čo dokáže vytiahnuť z APS-C snímača patrí k absolútnej špičke. Kvalitnejšia konštrukcia poteší profesionálov a všetkých tých, ktorí fotoaparát používajú v nepriaznivých podmienkach. Do veľkej miery zostáva zachovaný čo najmechanickejší štýl ovládania, koliesko korekcie expozície však muselo ustúpiť stavovému displeju. Ten je funkčný aj vo vypnutom stave a tak vidíte kapacitu batérií i kariet.

Vyslyšané boli modlitby mnohých Fujimilov, X-H1 je prvý model značky so vstavanou stabilizáciou obrazu. Obzvlášť prínosné je to vo videu, ktoré doznalo výrazného vylepšenia. Ako videokamera sa X-H1 ľahko používa. Potešení tak nebudú len profíci, ale aj občasní kameramani, ktorí nepoužívajú špeciálne príslušenstvo.

Ak mám prístroju niečo vytknúť, tak je to citlivá spúšť, na ktorú si treba pár dní zvykať. Ďalej je to malá výdrž batérie. V praxi sa potvrdilo, že na jedno nabitie urobíte len málo cez 300 záberov. Grip s ďalšími dvomi batériami bude používať asi veľa budúcich majiteľov.

Vo Fujifilme sa pochlapili a k tomuto väčšiemu modelu dodávajú kvalitný neoprénový popruh, ktorý je pohodlný a citeľne redukuje rázy.

“Perseus” priblížil k sebe svety zrkadloviek a bezzrkadloviek. Zároveň posunul Fujifilm do sféry profesionálnej fotografie. Najuniverzálnejšie využiteľná Fujina ale stratila to čaro retra, ktoré X fotoaparáty sprevádza. Profíkovi je to jedno a amatér má na výber kopu krásnych štýlových modelov s rovnakým obrazovým výstupom.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2018-02-26 07:30:46
//Canon má v ponuke EOS 7D Mark II, ktorý začína byť mierne zastaralý. Fujifilm X-H1 ho predčí vo všetkých parametroch.//

Takze X-H1 ma aj lepsie ostrenie? Takze X-H1 ma najcitlivejsie (minimalne -3EV) a najrychlejsie ostrenie zo vsetkych CSC. Tak to je pecka potom....
 
marcus_labeo
2018-02-26 08:34:22
Ja ako dinosaurus stále preferujúci DSLR som z X-H1 (teda aspoň z toho, čo som doteraz videl a čítal) vcelku nadšený. Nielen z parametrov, tie posúva ďalej každý nový vrcholný CSC, ale aj z formy, teda vonkajších tvarov a ergonómie, ktorá sa mi javí doteraz najlepšia spomedzi všetkých bezzrkadloviek. Takto podľa mňa má vyzerať mirrorless, ktorý môže nahradiť zrkadlovky (teda vyzerať ako zrkadlovka a ovládať sa ako zrkadlovka). Akurát si nemôžem pomôcť, ale vedľa toho X-T2 (nehovoriac o X-T20) vyzerá ako fullframe, skrátka o triedu väčší foťák, ktorý presne zapadá do medzery medzi APSC a MF: http://camerasize.com/compact/#703,679,772,704,ha,f
 
karrlok
2018-02-28 10:56:16
Fuji je asi jediný výrobca fotoaparátov, ktorý reaguje na požiadavky fotografov - teda klientov a prispôsobuje svoje produkty ich potrebám, taký Nikon a Canon úplne ignoruje požiadavky fotografov /až na najvyššie modely/ a nižšie modely okliešťuje o potrebné funkcie, čím ich úmyselne degraduje, npr. D750, D7500, 6D mk.II a pod. A treba ešte spomenúť klesajúcu kvalitu výroby, hlavne Nikonu, ktorý vyrábajú tretie krajiny za nie práve najnižšie ceny. Nikon D750 a taktiež Canon 6D mk.II mohli byť najlepšie predávajúce fotoaparáty, keby tam neboli kompromisy, aby náhodou neovplyvnili predaj vlajkových fotoaparátov. Fuji svojím prístupom časom preberie väčšiu časť trhu, hlavne hoby fotografov, ale aj profi fotografov. Fuji ukázal, že je možné urobiť profi fotoaparát za prijateľnú cenu a taktiež fotoaparáty pre nadšencov, ktoré niesu len okliešteným kompromisom.
Karol ďakujem za recenziu.
 
JohnNewton
2018-02-28 11:16:21
príspevok od: karrlok
Fuji je asi jediný výrobca fotoaparátov, ktorý reaguje na požiadavky fotografov - teda klientov a prispôsobuje svoje produkty ich potrebám, taký Nikon a Canon úplne ignoruje požiadavky fotografov /až na najvyššie modely/ a nižšie modely okliešťuje o potrebné funkcie, čím ich úmyselne degraduje, npr. D750, D7500, 6D mk.II a pod. A treba ešte spomenúť klesajúcu kvalitu výroby, hlavne Nikonu, ktorý vyrábajú tretie krajiny za nie práve najnižšie ceny. Nikon D750 a taktiež Canon 6D mk.II mohli byť najlepšie predávajúce fotoaparáty, keby tam neboli kompromisy, aby náhodou neovplyvnili predaj vlajkových fotoaparátov. Fuji svojím prístupom časom preberie väčšiu časť trhu, hlavne hoby fotografov, ale aj profi fotografov. Fuji ukázal, že je možné urobiť profi fotoaparát za prijateľnú cenu a taktiež fotoaparáty pre nadšencov, ktoré niesu len okliešteným kompromisom.
Karol ďakujem za recenziu.
Zahryznem si do jazyka
 
karrlok
2018-03-29 19:49:31
Karol Srnec, mám na teba jednu otázku, všetky recenzie aj technické údaje píšu, že sa zlepšilo zaostrovanie detekcie fazy na -1, no nikde okrem pár predajcov neuvádzajú citlivosť zaostrovania detekcie kontrastu. Niektorí predajcovia píšu, že citlivosť detekcie kontrastu má totožné s tx2 teda -3. Ak máš nejaké údaje o citlivosti detekcie kontrastu xt2 a xh1, tak prosím ťa napíš. Tiež by ma zaujímalo, ako hodnotíš af xh1 vs Nikon 800e.
 
Vixen
2018-04-11 21:54:52
príspevok od: karrlok
Karol Srnec, mám na teba jednu otázku, všetky recenzie aj technické údaje píšu, že sa zlepšilo zaostrovanie detekcie fazy na -1, no nikde okrem pár predajcov neuvádzajú citlivosť zaostrovania detekcie kontrastu. Niektorí predajcovia píšu, že citlivosť detekcie kontrastu má totožné s tx2 teda -3. Ak máš nejaké údaje o citlivosti detekcie kontrastu xt2 a xh1, tak prosím ťa napíš. Tiež by ma zaujímalo, ako hodnotíš af xh1 vs Nikon 800e.
To iste by zaujimalo aj mna a hlavne ci dokaze X-T2 naozaj ostrit kontrasom uz pri -3EV. Ja som sa to zatial totiz nikde nedocital. Skoda ze Ta ma sefredaktor "v pazi"!
 
karrlok
2018-04-12 12:36:07
príspevok od: Vixen
To iste by zaujimalo aj mna a hlavne ci dokaze X-T2 naozaj ostrit kontrasom uz pri -3EV. Ja som sa to zatial totiz nikde nedocital. Skoda ze Ta ma sefredaktor "v pazi"!
Totálne ma ignoruje.
 
JohnNewton
2018-04-12 13:53:35
Chlapi a čakali ste odpoveď ? Keď bude Fuji ostriť na - 3EV, nebodaj -4EV, tak Vám to pán prezident Fuji s hrdosťou a radosťou oznámi....
 
karrlok
2018-04-12 15:47:37
príspevok od: JohnNewton
Chlapi a čakali ste odpoveď ? Keď bude Fuji ostriť na - 3EV, nebodaj -4EV, tak Vám to pán prezident Fuji s hrdosťou a radosťou oznámi....
No keď af detekcia fázy má citlivosť -1, tak je možné, že af detekcia kontrastu má -2, alebo -3. No okrem jedného predajcu, ktorý píše, že detekciu kontrastu má -3, nikde nepíšu, akú má citlivosť. V podstate je jedno, akú má citlivosť, no nech ju normálne uvedú v technických údajoch. A mrzí ma, že Šéfredaktor Karol Srnec mi na otázku neodpovedal.
 
MagickVamp
2018-04-13 07:42:28
príspevok od: karrlok
No keď af detekcia fázy má citlivosť -1, tak je možné, že af detekcia kontrastu má -2, alebo -3. No okrem jedného predajcu, ktorý píše, že detekciu kontrastu má -3, nikde nepíšu, akú má citlivosť. V podstate je jedno, akú má citlivosť, no nech ju normálne uvedú v technických údajoch. A mrzí ma, že Šéfredaktor Karol Srnec mi na otázku neodpovedal.
1.- Karol je ambasador Olympusu, sice kazde CSC pompezne uvedie, ale Fuji ho zrovna nezaujima tak si to asi ani nevsimol ze daco pisete.

2.- Co je to dobre ostrenie? Dvolezita je pre teba citlivost ostrenia? Presnost ostrenia? Vyborne kontinualne ostrenie? Rychlost ostrenia v dobrom svetle? Rychlost ostrenia v horsom svetle? Vysoky frame rate so sledovanim? Vysoky frame rate bez sledovania objektu? Vsetko toto ti splnaju zrkadlovky ako 80D, D7200, D7500 a splnaju to na vybornu. Karol si rad kopne ale do Canonu a tak spomenie 7DmkII na ktory v sporte urcite nema. Ale skor sa zamysli nad tym co potrebujes, co ti staci, ak by X-H1 fotila aspon ako 80D ci D7200 tak uz to staci na vacsinu sportovych zanrov... To ale samozrejme treba odskusat zrovnavacim testom, lebo tie subjektivne testy su na prt.

3.- skusali sme s kamosom jeho Sony A6300 + 18-105F4 (rovnake ostrenie ako A6500), vraj s najrychlejsim ostrenim medzi APSC CSC...videl som testy kde typek fotil psa beziaceho oproti a pekne mu ho stihalo ostrit...tak sme to skusili aj my, ano trekuje pekne..ale nie ked pes hodi sprint, takze asi tak zvladaju CSC pohyb. Subjektivne mi to neprislo ani o moc lepsie ako 100D + nano objektiv 18-135...takze uau! A kontrasntne ostrenie CSC ti tiez obcas moze zblbnut inak.

Ja viem ze dnes su ludia strasne zblbnuti z CSC, lebo ambasadory to na nich krasne rozbalili, ale ked chce clovek istotu tak vacsinou stale siaha po zrkadlovke, CSC dozenu zrkadlovky az ked ich uvidis bezne na Olympiadach v rukach profikov. No profi CSC ta v beznych zanroch velmi nelimituju, v podstate skoro vobec, len si priplatis za kompaktnost. Ale kukat do vacsiny elektronickych hladacikoch je ako kukat z blizka do TV. Ludia su poblazneni, ale v skutocnosti len teraz zacinaju prichadzat CSC ktore su fakt dobre. Ono vela veci sa prizna az ked pride novy model, kym nepride model co opravi chyby toho predosleho, nevylepsi ho...tak chyby a slabiny su tajne.
 
karrlok
2018-04-13 13:19:40
príspevok od: MagickVamp
1.- Karol je ambasador Olympusu, sice kazde CSC pompezne uvedie, ale Fuji ho zrovna nezaujima tak si to asi ani nevsimol ze daco pisete.

2.- Co je to dobre ostrenie? Dvolezita je pre teba citlivost ostrenia? Presnost ostrenia? Vyborne kontinualne ostrenie? Rychlost ostrenia v dobrom svetle? Rychlost ostrenia v horsom svetle? Vysoky frame rate so sledovanim? Vysoky frame rate bez sledovania objektu? Vsetko toto ti splnaju zrkadlovky ako 80D, D7200, D7500 a splnaju to na vybornu. Karol si rad kopne ale do Canonu a tak spomenie 7DmkII na ktory v sporte urcite nema. Ale skor sa zamysli nad tym co potrebujes, co ti staci, ak by X-H1 fotila aspon ako 80D ci D7200 tak uz to staci na vacsinu sportovych zanrov... To ale samozrejme treba odskusat zrovnavacim testom, lebo tie subjektivne testy su na prt.

3.- skusali sme s kamosom jeho Sony A6300 + 18-105F4 (rovnake ostrenie ako A6500), vraj s najrychlejsim ostrenim medzi APSC CSC...videl som testy kde typek fotil psa beziaceho oproti a pekne mu ho stihalo ostrit...tak sme to skusili aj my, ano trekuje pekne..ale nie ked pes hodi sprint, takze asi tak zvladaju CSC pohyb. Subjektivne mi to neprislo ani o moc lepsie ako 100D + nano objektiv 18-135...takze uau! A kontrasntne ostrenie CSC ti tiez obcas moze zblbnut inak.

Ja viem ze dnes su ludia strasne zblbnuti z CSC, lebo ambasadory to na nich krasne rozbalili, ale ked chce clovek istotu tak vacsinou stale siaha po zrkadlovke, CSC dozenu zrkadlovky az ked ich uvidis bezne na Olympiadach v rukach profikov. No profi CSC ta v beznych zanroch velmi nelimituju, v podstate skoro vobec, len si priplatis za kompaktnost. Ale kukat do vacsiny elektronickych hladacikoch je ako kukat z blizka do TV. Ludia su poblazneni, ale v skutocnosti len teraz zacinaju prichadzat CSC ktore su fakt dobre. Ono vela veci sa prizna az ked pride novy model, kym nepride model co opravi chyby toho predosleho, nevylepsi ho...tak chyby a slabiny su tajne.
Karol Srnec je v prvom rade šéfredaktor ephoto a mal by odpovedať na jemu položené otázky / aspoň zdvorilostne /. A ako píšeš, ak by X-H1 mala rýchlosť a presnosť ostrenia ako D7200, tak väčšine fotografom by to bolo postačujúce, ja osobne by som ju bral hneď, + výhody, ako stabilizovaný snímač, rozloženie ostriacich bodov, tichá a rýchla uzávierka, dostatočný buffer, ovládanie AF joystickom a dotykovým displejom, veľkosť a váha.
 
MagickVamp
2018-04-13 13:35:23
príspevok od: karrlok
Karol Srnec je v prvom rade šéfredaktor ephoto a mal by odpovedať na jemu položené otázky / aspoň zdvorilostne /. A ako píšeš, ak by X-H1 mala rýchlosť a presnosť ostrenia ako D7200, tak väčšine fotografom by to bolo postačujúce, ja osobne by som ju bral hneď, + výhody, ako stabilizovaný snímač, rozloženie ostriacich bodov, tichá a rýchla uzávierka, dostatočný buffer, ovládanie AF joystickom a dotykovým displejom, veľkosť a váha.
No co je Karol v prvom rade neviem, to vie asi len on, v kazdom pripade si musi vsimnut ze daco sa pytas a ked na clanok o FUJI neklikne tak si nevsimne.

No v dobrom svetle bude podla mna X-H1 velmi podobna D7200 (teda dufam ked ide o novinku a vlajkovu lod), lenze to by chcelo zrovnavaci test. V slabsom uz podla parametrov vidis ze nebude tak dobra, fazove ostrenie je od -1EV kdezto D7200 ma fazove -3EV rovnako ako 80D. Ak aspon to kontrastne bude mat od -3EV tak aspon na statickejsie ciele by to ostrenie malo byt rovnake. Mne sa tiez paci, ale -1Ev fazove je pre mna nepostacujuce a s ich senzor je ich senzor..mne nesedi, lebo fotim aj krajinky...
 
karrlok
2018-04-13 13:44:13
príspevok od: MagickVamp
No co je Karol v prvom rade neviem, to vie asi len on, v kazdom pripade si musi vsimnut ze daco sa pytas a ked na clanok o FUJI neklikne tak si nevsimne.

No v dobrom svetle bude podla mna X-H1 velmi podobna D7200 (teda dufam ked ide o novinku a vlajkovu lod), lenze to by chcelo zrovnavaci test. V slabsom uz podla parametrov vidis ze nebude tak dobra, fazove ostrenie je od -1EV kdezto D7200 ma fazove -3EV rovnako ako 80D. Ak aspon to kontrastne bude mat od -3EV tak aspon na statickejsie ciele by to ostrenie malo byt rovnake. Mne sa tiez paci, ale -1Ev fazove je pre mna nepostacujuce a s ich senzor je ich senzor..mne nesedi, lebo fotim aj krajinky...
Pôjdem vyskúšať a dám ti vedieť, ako ostrý. Ja krajinky nefotím, takže mi ich senzor nevadí a pleťovky sa mi páčia. No fotím šport a to ostrenie bude pre mňa asi problém.
 
martin.k1
2018-04-14 11:33:15
príspevok od: MagickVamp
1.- Karol je ambasador Olympusu, sice kazde CSC pompezne uvedie, ale Fuji ho zrovna nezaujima tak si to asi ani nevsimol ze daco pisete.

2.- Co je to dobre ostrenie? Dvolezita je pre teba citlivost ostrenia? Presnost ostrenia? Vyborne kontinualne ostrenie? Rychlost ostrenia v dobrom svetle? Rychlost ostrenia v horsom svetle? Vysoky frame rate so sledovanim? Vysoky frame rate bez sledovania objektu? Vsetko toto ti splnaju zrkadlovky ako 80D, D7200, D7500 a splnaju to na vybornu. Karol si rad kopne ale do Canonu a tak spomenie 7DmkII na ktory v sporte urcite nema. Ale skor sa zamysli nad tym co potrebujes, co ti staci, ak by X-H1 fotila aspon ako 80D ci D7200 tak uz to staci na vacsinu sportovych zanrov... To ale samozrejme treba odskusat zrovnavacim testom, lebo tie subjektivne testy su na prt.

3.- skusali sme s kamosom jeho Sony A6300 + 18-105F4 (rovnake ostrenie ako A6500), vraj s najrychlejsim ostrenim medzi APSC CSC...videl som testy kde typek fotil psa beziaceho oproti a pekne mu ho stihalo ostrit...tak sme to skusili aj my, ano trekuje pekne..ale nie ked pes hodi sprint, takze asi tak zvladaju CSC pohyb. Subjektivne mi to neprislo ani o moc lepsie ako 100D + nano objektiv 18-135...takze uau! A kontrasntne ostrenie CSC ti tiez obcas moze zblbnut inak.

Ja viem ze dnes su ludia strasne zblbnuti z CSC, lebo ambasadory to na nich krasne rozbalili, ale ked chce clovek istotu tak vacsinou stale siaha po zrkadlovke, CSC dozenu zrkadlovky az ked ich uvidis bezne na Olympiadach v rukach profikov. No profi CSC ta v beznych zanroch velmi nelimituju, v podstate skoro vobec, len si priplatis za kompaktnost. Ale kukat do vacsiny elektronickych hladacikoch je ako kukat z blizka do TV. Ludia su poblazneni, ale v skutocnosti len teraz zacinaju prichadzat CSC ktore su fakt dobre. Ono vela veci sa prizna az ked pride novy model, kym nepride model co opravi chyby toho predosleho, nevylepsi ho...tak chyby a slabiny su tajne.
ja sa tu pohybujem nejakú dobu a konečne som to pochopil, ten bod č. 1 ("Karol je ambasador Olympusu"). to som nevedel a mi to také prišlo čudné ohľadom toho olympusu tu. Na zahraničných weboch som si všimol že sa dáva také nejaké etické prehlásenie že autor má niečo s tou či onou značkou (alebo nemá). Myslím, že by to prispelo k väčšej profesionalite, keby sa to uvádzalo aj tu. inak je to v pohode, nemám proti tomu nič
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2018-04-14 16:26:09
Neviem či sa mi to zdá, ale ako keby som sa pozeral na Leicu SL (Typ 601)!?
 
karrlok
2018-11-13 15:56:14
Už sa teším n xh2.
 
fatality
2018-11-13 18:31:13
príspevok od: karrlok
No keď af detekcia fázy má citlivosť -1, tak je možné, že af detekcia kontrastu má -2, alebo -3. No okrem jedného predajcu, ktorý píše, že detekciu kontrastu má -3, nikde nepíšu, akú má citlivosť. V podstate je jedno, akú má citlivosť, no nech ju normálne uvedú v technických údajoch. A mrzí ma, že Šéfredaktor Karol Srnec mi na otázku neodpovedal.
https://youtu.be/KPPMZyxMt-s
sice to nieje ciselne,ale prakticky..pri konci ostri
pri svite sviecky..
x-h1 by mala mat podla recenzii este citlivejsi af..
 
karrlok
2018-11-13 19:20:48
príspevok od: fatality
https://youtu.be/KPPMZyxMt-s
sice to nieje ciselne,ale prakticky..pri konci ostri
pri svite sviecky..
x-h1 by mala mat podla recenzii este citlivejsi af..
Zaujímavé video, no skúšal som xt3 a af má super rýchly aj citlivý. Počkám na xh2, ktoré bude mať určite af z xt3 a viac mi vyhovuje ohľadom ergonomie. Nikon z6 ma sklamal, aspoň podľa testov af je veľmi slabý a fuji xt3 ma presvedčil.
 
PeCh
2018-11-13 22:47:42
príspevok od: karrlok
Zaujímavé video, no skúšal som xt3 a af má super rýchly aj citlivý. Počkám na xh2, ktoré bude mať určite af z xt3 a viac mi vyhovuje ohľadom ergonomie. Nikon z6 ma sklamal, aspoň podľa testov af je veľmi slabý a fuji xt3 ma presvedčil.
Tak to si počkáš. X-H2 nebude skôr ako 2020.
 
karrlok
2018-11-14 10:36:07
príspevok od: PeCh
Tak to si počkáš. X-H2 nebude skôr ako 2020.
Keď nebude v 2019, tak potom si kúpim xt3.
 
Johnnny
2018-11-14 14:44:20
príspevok od: karrlok
Keď nebude v 2019, tak potom si kúpim xt3.
Podla roadmapy by mal byt myslim 2020, mozno neskor. 2019 urcite nie. Vsak X-H1 nie je tohtorocny model ?
 
karrlok
2018-11-14 18:11:32
príspevok od: Johnnny
Podla roadmapy by mal byt myslim 2020, mozno neskor. 2019 urcite nie. Vsak X-H1 nie je tohtorocny model ?
Podľa mňa je konkurencia veľká a fuji musí bojovať o zákazníkov. Keďže vylepšenia xt3 sú tak výrazne o xh1 nebude záujem, iba ak po veľmi výraznej zľave.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia