Hore

Diskotéky, zábavy a párty I.

Tento žáner má vo fotografii svoje miesto, aj keď nepatrí medzi najhodnotnejšie. Prakticky sa jedná o čistú komerciu. Má však svoje pravidlá, ktoré by ste mali vedieť, ak sa pustíte do fotografovania takýchto podujatí.

Fotorafovanie na diskotékach, zábavách a rôznych párty nie je činnosť, ktorá by bola považovaná za rovnocennú s inými fotografickými žánrami. Častokrát sa berie za podradnú. Skutočne to nie je nič, čo by napĺňalo dušu a srdce fotografa, tobôž nie náročnejšieho diváka. S takýmito fotografiami sa nestretnete v súťažiach, či výstavných galériach.

Dopyt po fotografiách tu ale je z radov návštevníkov a ich priateľov, no a samozrejme aj od organizátorov. To dáva priestor pre komerčné fotografovanie. Nič viac v tom nehľadajme. Tento žáner sa fotografuje pre peniaze. A ako u každej činnosti, tak aj tu sa to dá robiť amatérsky, alebo profesionálne.

Pre mladého fotografa môže byť tento žáner dobrou školou, ktorá ho naučí pracovať s expozíciou, bleskom, zaostrovaním. Je to zároveň aj príležitosť ako si zarobiť na lepšiu techniku. Takýmto mladým fotografom som v roku 2006 bol aj ja. Vystriedal som niekoľko portálov, pre ktoré som pracoval, nafotil tisícky záberov a zbieral skúsenosti. Nebolo to úplne také jednoduché, ako som si zo začiatku myslel.

Kde a koho môžete fotografovať

Dnes sa už vo väčšine podnikov fotí hneď pri vchode. Prípadne je niekde na viditeľnom mieste umiestnený piktogram znázorňujúci, že v danom podniku môžete naraziť na fotografa. V kročením na toto miesto automaticky dávajú ľudia súhlas, (aj keď o tom možno ani sami nevedia) že  ich môžete odfotografovať.

To však neznamená, že by sme mali bez rozmyslu každého fotiť. Fotograf by to nemal zneužívať a ak za vami príde človek s prosbou aby ste ho nefotili, mali by ste to rešpektovať. V opačnom prípade si môžete hneď zo začiatku spraviť zlé meno a riskujete konflikt s dotyčnou osobou. Taktiež ak ste už niekoho náhodne v dave odfotili a požiada vás aby ste fotku vymazali bolo by dobré aj spraviť. Keď…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jan.zitniak
2012-03-23 08:35:23
Pekný článok ...
 
istvic
ocenenie redakciou 2012-03-23 08:47:31
si si spravil promo na krcmu?
 
istvic
ocenenie redakciou 2012-03-23 08:47:57
inak robit tuto je pracu je jedno velke zufalstvo
 
philips
2012-03-23 08:50:57
lieSť na nervy inac pohoda, pekne napisane.
 
philips
2012-03-23 08:58:55
príspevok od: istvic
inak robit tuto je pracu je jedno velke zufalstvo
ked sa to berie ako praca mozno ano, ale na strednej som bol rad ked som mal free vstup, akurat som nebol viazany nejak extra podmienkami, stacilo 150 fotiek, to bolo viac menej jedno
 
IO-NR
2012-03-23 09:11:55
Nikdy som nič podobné nefotil (mám iné zameranie), no pre človeka, ktorý sa chce rýchlo zblížiť s technikou a hlavne spoznať prácu s ľuďmi ide určite o neuveriteľne cenné skúsenosti.
Zvládnuť fotenie po psychologickej stránke v stresových situáciách je dôležité.... a ak sa popri tom naučí intuitívne ovládať techniku v zlých podmienkach, tak to má fotograf do budúceho foto-života vyhrané...
Učiť sa to až na plesoch, svadbách či stužkových je tak trošku sado-maso pre zákazníka.
Na podobné fotenie úplne postačuje najzákladnejšia moderná DSLR) a externý blesk...
 
kenny438
2012-03-23 09:16:30
tento clanok by si mal precitat jeden nemenovany fotograf z TT ktory foti na akcie pre jeden klub a fotky vyzeraju tak katastrofalne ze by som lepsie nafotil mobilom. a tie nepisane pravidla, on robi uplny opak.
 
valec86
2012-03-23 09:25:58
istvic mozno to je zufalstvo, no ja som si na 75 percent vybavy zarobil diskotekami a fotenim pre agenturu ktora to ponukala. Neviem ktory student si zarobi 350e mesacne len tak. Priatelka si za 2 roky pocas vysokej skoly nasporila na seat ibiza cupra. Malo to aj plno neprijemnosti, ako napr odlomeny blesk alebo poskodeny objektiv no premna to bolo fajn, hlavne ked sa nemas ako dostat do backstagu velkych akcii ako bol Paul Vany Dyke, Armin Van Buuren a pod
 
total empty
2012-03-23 10:24:56
Pekne nafotenné,vidno aj xychtiky aj svetelné efekty v pozadí.
 
istvic
ocenenie redakciou 2012-03-23 10:42:27
príspevok od: philips
ked sa to berie ako praca mozno ano, ale na strednej som bol rad ked som mal free vstup, akurat som nebol viazany nejak extra podmienkami, stacilo 150 fotiek, to bolo viac menej jedno
urcite,ja to neodsudzujem,prachy treba ,ale moja skussenost so stretnutia s mnohymi partyfotografmi ma vedie k inemu nzoru
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-23 10:50:58
príspevok od: valec86
istvic mozno to je zufalstvo, no ja som si na 75 percent vybavy zarobil diskotekami a fotenim pre agenturu ktora to ponukala. Neviem ktory student si zarobi 350e mesacne len tak. Priatelka si za 2 roky pocas vysokej skoly nasporila na seat ibiza cupra. Malo to aj plno neprijemnosti, ako napr odlomeny blesk alebo poskodeny objektiv no premna to bolo fajn, hlavne ked sa nemas ako dostat do backstagu velkych akcii ako bol Paul Vany Dyke, Armin Van Buuren a pod
konecne nieco pozitívne na tejto práci
 
CSA
2012-03-23 10:55:47
preco by to mala byt podradna praca, pripadne podradna fotografia? s tymto nazarom ja teda rozhodne nesuhlasim...ano pome vsetci fotit kopecky a polia lebo to je pravy smer fotografie, pripadne podme vsetci fotit nahu zenu s vrecom na hlave v starej rozpadnutej tovarni na chemikalie lebo to vyjadruje nase vnutorne pocity...blbost. Reportna fotografia z koncertu / party je rovnako plnohodnotna fotografia ako tie vase omrznute zahmlene poolamovane stromceky v kotline ci udoli mier
 
Posterusak
2012-03-23 11:26:44
toto som cakal
 
andreewp
2012-03-23 11:31:09
Tiež som už počul také, a bol tam fotograf a vieeeeš taký veľký foťák mal a blesk ešte väčší... no úúplna šupa... no a keď som videl tie fotografie, ktoré ešte + prešli FB kompresiou tak pod. človeku by som asi zato nezaplatil, vysoké ISO - samozrejme, že je tam problém so svetlom ale to muselo byť asi top čo mu to dalo a + ešte časy pomaly pod sekundu, a triedenie fotografií asi nebolo tiež jeho obľúbenou prácou, rovno z karty upload

Btw aj menšia otázka na autora, nieje problém s ostrením, dá sa vystačiť s externým bleskom a nejakým svetelnejším objektívom ? Prípadne nejaké tvoje triky... fajn článok, zaujímavý.
 
ErikDuris
2012-03-23 11:51:14
príspevok od: andreewp
Tiež som už počul také, a bol tam fotograf a vieeeeš taký veľký foťák mal a blesk ešte väčší... no úúplna šupa... no a keď som videl tie fotografie, ktoré ešte + prešli FB kompresiou tak pod. človeku by som asi zato nezaplatil, vysoké ISO - samozrejme, že je tam problém so svetlom ale to muselo byť asi top čo mu to dalo a + ešte časy pomaly pod sekundu, a triedenie fotografií asi nebolo tiež jeho obľúbenou prácou, rovno z karty upload

Btw aj menšia otázka na autora, nieje problém s ostrením, dá sa vystačiť s externým bleskom a nejakým svetelnejším objektívom ? Prípadne nejaké tvoje triky... fajn článok, zaujímavý.
Vsetko sa dozvies v pokracovani kde bude presne vsetko zodpovedane co sa pytas. Ohladne ostrenia len tolko ze u Nikonu mas zaostrovaciu diodu ktora pomaha pri ostreni a myslim ze neni problem aj ked teda nikom som taketo veci nefotil. No a Canon ten s nasadenym externym bleskom zaostri aj uplnej tme.
 
MX5_SVK
2012-03-23 12:00:58
príspevok od: philips
ked sa to berie ako praca mozno ano, ale na strednej som bol rad ked som mal free vstup, akurat som nebol viazany nejak extra podmienkami, stacilo 150 fotiek, to bolo viac menej jedno
Presne tak, je to zabava, par drobnych navyse a clovek spozna kopu novych ludi...nic pre stareho capa ale mlady ludia ktora maju vztah k foteniu sa tam mozu vela naucit. A btw. fotak na krku je dobry pussymagnet.
 
NefroniK
2012-03-23 12:01:42
príspevok od: andreewp
Tiež som už počul také, a bol tam fotograf a vieeeeš taký veľký foťák mal a blesk ešte väčší... no úúplna šupa... no a keď som videl tie fotografie, ktoré ešte + prešli FB kompresiou tak pod. človeku by som asi zato nezaplatil, vysoké ISO - samozrejme, že je tam problém so svetlom ale to muselo byť asi top čo mu to dalo a + ešte časy pomaly pod sekundu, a triedenie fotografií asi nebolo tiež jeho obľúbenou prácou, rovno z karty upload

Btw aj menšia otázka na autora, nieje problém s ostrením, dá sa vystačiť s externým bleskom a nejakým svetelnejším objektívom ? Prípadne nejaké tvoje triky... fajn článok, zaujímavý.
K samotnemu foteniu sa dostane v druhom clanku, musime pockat
 
valec86
2012-03-23 12:07:11
avensome zaklad je aspon u canonu externy blesk, vtedy zaostris stale. a aky mas objektiv, poviem ti narovinu ak to bolo klasicke piatkove fotenie bral som tamron 17-50, ak to bolo nieco lepsiep latene kde som sa nebal setrit vybavu bral som 24-70 f2.8. ale nafotis to aj so setakom. blesk je zaklad. najlepsi trik je ked ta uz ludia poznaju, za 8 rokov fotenia to uz fakt nebol problem a potom to ide samo
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-23 12:07:42
príspevok od: CSA
preco by to mala byt podradna praca, pripadne podradna fotografia? s tymto nazarom ja teda rozhodne nesuhlasim...ano pome vsetci fotit kopecky a polia lebo to je pravy smer fotografie, pripadne podme vsetci fotit nahu zenu s vrecom na hlave v starej rozpadnutej tovarni na chemikalie lebo to vyjadruje nase vnutorne pocity...blbost. Reportna fotografia z koncertu / party je rovnako plnohodnotna fotografia ako tie vase omrznute zahmlene poolamovane stromceky v kotline ci udoli mier
kazda fotka za ktoru nam zaplatia alebo ta ktora nas bavi je hodnotna by som to zhrnul
 
Krtko fotografom
2012-03-23 12:24:13
V ziadnom pripade neodsudzujem taky to druh fotenia, ale ja urcite nie. Teraz hovorim iba za seba:
1. uplne mi staci, ze ma na stuzkovych volaju ujo, aj ked sa tak stale necitim . Pamatam na casy, ked mi dievcata tykali a bez problemov pozovali tak, ze som tie fotky ani nemohol dat medzi oficialne. Dnes uz len slusne pridu a opytaju sa: "Ujo, odfotite nas?"
2. kazdemu z tych pubertakov mozem byt otcom, a vsetci by na mna pozerali, ze co ten stary ko..t tu chce .
3. som odchovany na hudbe 80-tych rokov, a modernu hudbu, ak sa to vobec da nazvat, vobec nemusim. A tak isto, jedno slovo sa opakuje v celej pesnicke.
4. okrem toho, ked ich tak "sledujem" na stuzkovych, tak absolutne nechapem ich myslienkove pochody, nazory na zivot a pod.
Cize, kvoli bodu 3 a 4 by som urcite na ziadnej diskoteke nevydrzal.

Neviem, teraz v rychlosti najst, ze kto tu spominal krajinkarov, kvetinky a pod. Len pockaj, ked budes v nasom veku, ver tomu, ze budes mat celkom iny nazor, a mozno z teba bude tiez uz len krajinkar.
A zase na druhej strane, pre "pubertaka" fotografa je disko fotograf super vec, pretoze pre podnapite pubertacky je to magnet, a velmi lahko potom roztahuju nohy .

Ospravedlnujem sa, za svoj pesimisticky nazor, ale je to realita. Podla mna, pri takom foteni je hlavnym kriteriom vek, a ako sa kto citi.
 
CSA
2012-03-23 12:25:00
príspevok od: Jozef Peniak
kazda fotka za ktoru nam zaplatia alebo ta ktora nas bavi je hodnotna by som to zhrnul
ano financne ohodnotenie je velmi dolezite pre dalsi rozvoj, ale aj hlavne pre prezitie no mna viac naplna to ked poslem link na moj fotoreport na niektoru so soc sieti a vidim reakcie ludi na to ze sa im to paci. Ja strasne rad fotim, dokonca by som sa nebal priznat ze som na fotaku ako narkoman na heraku a za zivot som skusil vela zanrov od krajiny cez portrety az po reportaz (hambim sa ale raz sa mi sice necielene ale predsa len podarilo paparazzi, no fotku som nezverejnil nikdy) a ta reportaz bola to co som zistil ze chcem. Bavi ma byt v centre diania a bavi ma ukazovat ludom udalosti ci diania ktorych sa nemohli alebo nechceli zucastnit. Kopec ludi co prislo do klubu mi potom hovorilo ze prisli prave preto lebo videli tu atmosferu na fotkach a chceli to tiez zazit a to je prave ten moment kedy si poviem ze presne pre toto to robim.
 
fikinkoo
2012-03-23 13:02:46
príspevok od: kenny438
tento clanok by si mal precitat jeden nemenovany fotograf z TT ktory foti na akcie pre jeden klub a fotky vyzeraju tak katastrofalne ze by som lepsie nafotil mobilom. a tie nepisane pravidla, on robi uplny opak.
videl si jeden album a hned taketo reci? skus si to ty raz v takom ciernom prostredi s vysokym stropom (sklad)... ake nepisane pravidla som porusil? fotim ludi ako blvaju? na zachode? pod sukne? fotim len ked mi pozuju, a ked nie tak vsetko naokolo. pindy mas len ty
 
fikinkoo
2012-03-23 13:11:26
príspevok od: kenny438
tento clanok by si mal precitat jeden nemenovany fotograf z TT ktory foti na akcie pre jeden klub a fotky vyzeraju tak katastrofalne ze by som lepsie nafotil mobilom. a tie nepisane pravidla, on robi uplny opak.
alebo mi porad, rad sa priucim
 
Tomáš Muška
2012-03-23 13:36:01
a jéje.... night-life foto.... ešte že som od Karola nedostal túto tému ja, inak by bolo nadávok a nadávok v článku...

pripájam jedno nepísané pravidlo: ak vás to prostredie nebaví a disco hudbu a disco ľudí neznášate => fotíte to iba pre peniaze ako ja (a občas na nejaké to číslo na kozatú brunetu čo chce fotiť akty a aj tak ich spoločnej noci nikdy nenafotíte), tak treba vypnúť mozog a uši hneď po príchode do klubu... potom sa to dá prežiť

čo sa týka toho, či je to podradný žáner... záleží od toho ako sa na to človek pozrie... ono ak si človek uvedomí, že fotograf takýchto akcií musí mať poňatie o technike, o svojom okolí, o expozícii a kompozícii, rovnako ako o pravidlách čo písal Erik v článku + ešte musí aj vedieť pracovať s ľuďmi, prípadne ak fotí napríklad od DJa nejaké momentky z davu, tak si vedieť počkať na správnu pózu, svetlo a výraz fotografovanej osoby... tak nám z toho vyjde čo? že umenie tam čakať nemôžeme, ale technicky je to namáhavé ako sviňa

a v BA je to ešte aspoň slušne platené... v takom Brne som rád, že za 2 hodiny v klube mám zadarmo chlast a 20€ na nákup potravín na druhý deň...
 
Amko
2012-03-23 16:06:05
príspevok od: Jozef Peniak
konecne nieco pozitívne na tejto práci
Nieje to môj žáner, ale poznám ľudí čo ich to baví a na takomto fotení vidia viac ako jedno pozitívum
http://www.techno.cz/gallery2/v/techno/palci/
 
MX5_SVK
2012-03-23 19:23:03
príspevok od: Jozef Peniak
kazda fotka za ktoru nam zaplatia alebo ta ktora nas bavi je hodnotna by som to zhrnul
Myslim ze toto je ten spravny pristup
 
kenny438
2012-03-23 19:29:05
príspevok od: fikinkoo
alebo mi porad, rad sa priucim
nie je to moj zaner fotit party. ja sa tam chodim bavit. vyhovorka ze je vysoko strop a podobne neberiem. nauc sa skor narabat s fotakom a bleskom. nevidel som jeden album. videl som xy foto od teba. a aj tie dievcence co si im nohavicky pofotil aj ked si mozno az tak nechcel. ale jednoducho z ucty k dotycnej by som to tam nezavesil. skus si pozriet take foto na techno.cz napriklad taky P@lci a jeho foto.
 
ericek174
2012-03-23 19:52:34
Raz som takto bol na bratovej akcii a vážne to nebola sranda keď do vás všetci šťuchajú. A k tým podguráženým bol tam jeden taký a musel som mazať všetky fotky kde bol on, asi 50 lebo mi všade skákal, ale zasa bola to neskutočná skúsenosť. Ale aj tak sa mi tam najviac páčilo ako každý bol s každým a na druhý deň som mal asi 15 správ typu "Prosím nedávaj tam tie fotky kde je medzi mnou a chlapcom nejaká neznáma, nepomohol by si mi" a pod. A ku článku, páči sa mi že všetko je k veci. Teším sa na daľší.
 
valec86
2012-03-23 23:06:51
este pre porovnanie, za 3 plne diskoteky za vecer bez problemov 50 € a viac.

za 3 hodiny na zapase HC kosice vychrlis 800 snimkov 400 odovzdas uverejnia 3 a dostanes 3,5€ za fotku, fakt ze hold novinarcina
 
istvic
ocenenie redakciou 2012-03-23 23:27:23
príspevok od: valec86
este pre porovnanie, za 3 plne diskoteky za vecer bez problemov 50 € a viac.

za 3 hodiny na zapase HC kosice vychrlis 800 snimkov 400 odovzdas uverejnia 3 a dostanes 3,5€ za fotku, fakt ze hold novinarcina
tazka otrocina..ale to mas sakra malo..ja dostavam za fotku 10,80..fotim ako idiot tri styri hodiny nejakeho lekara ci managera ,200 zaberov,odovzdam 5O pouzitelnych a oni uverejnia dva..veselica
 
oksyd
2012-03-24 01:48:23
príspevok od: istvic
inak robit tuto je pracu je jedno velke zufalstvo
nielen fotit na takejto "party" ale aj chodit na taketo "party" je zufalstvo...
 
oksyd
2012-03-24 01:50:55
Inak vacsina z tych "nepisanych pravidiel" by mali byt skor pisanymi pravidlami.
 
ErikDuris
2012-03-24 02:29:48
príspevok od: valec86
este pre porovnanie, za 3 plne diskoteky za vecer bez problemov 50 € a viac.

za 3 hodiny na zapase HC kosice vychrlis 800 snimkov 400 odovzdas uverejnia 3 a dostanes 3,5€ za fotku, fakt ze hold novinarcina
Tak to presne je! Aj ked fotim pre jednu znamu agenturu tak platia priblizne rovnako...
 
valec86
2012-03-24 08:20:20
príspevok od: oksyd
Inak vacsina z tych "nepisanych pravidiel" by mali byt skor pisanymi pravidlami.
audi alebo bmw? canon alebo nikon? rock alebo elektronicka hudba?

teraz co vsetci budeme pocuvat jeden styl hudby len preto aby si si vyriesil komplex ze ta tvoja je najlepsia?
 
fikinkoo
2012-03-24 11:00:27
príspevok od: kenny438
nie je to moj zaner fotit party. ja sa tam chodim bavit. vyhovorka ze je vysoko strop a podobne neberiem. nauc sa skor narabat s fotakom a bleskom. nevidel som jeden album. videl som xy foto od teba. a aj tie dievcence co si im nohavicky pofotil aj ked si mozno az tak nechcel. ale jednoducho z ucty k dotycnej by som to tam nezavesil. skus si pozriet take foto na techno.cz napriklad taky P@lci a jeho foto.
tie baby, kebyze sa tak nechcu fotit tak sa tak nefotia. ani na jednej fotke nebolo vidiet ze sa evidentne fotit nechcu. pozovali mi. tie nohy zdvihlai same, a ked sa holka hentak oblecie a potom robi to co robila, za to nemoze ani fotograf ani samotny klub.. a myslim ze ostatne albumy clekom vysli. kazdopadne je to tazke fotit, a nie je na mieste aby na to nadaval prave (kolega) fotograf, ktori by mohol vedet ake su tam podmienky
 
flash007
2012-03-24 18:22:38
Tak tak treba si zistit ake laseriky tam trieskaju svetlom aby ti CIP nevypalil, nato si davajte bacha a poriadne
 
valec86
2012-03-24 20:52:59
ludia ako napr Palci su legendami vo foteni partys
 
tpajki
2012-03-25 13:02:25
príspevok od: ErikDuris
Vsetko sa dozvies v pokracovani kde bude presne vsetko zodpovedane co sa pytas. Ohladne ostrenia len tolko ze u Nikonu mas zaostrovaciu diodu ktora pomaha pri ostreni a myslim ze neni problem aj ked teda nikom som taketo veci nefotil. No a Canon ten s nasadenym externym bleskom zaostri aj uplnej tme.
Pekne to mas napisane a teraz pozeram, že sme boli vlastne kolegovia ale v roznych mestach .. .

a myslim si že fotenie takýchto akcii ma aj svoje výhody. napr sa nauci lepsie a rýchlejsie ostrit v tme (pri slabom svetle) ale aj nevýhody ako je napr spráca s ludmi .
 
werdza
2012-03-26 00:56:26
Pekný článok. K tomuto druhu fotenia: mňa, ako koncertnú fotografku dosť krát "naštvalo", že takýchto fotografov aj platia a koncertných nie. Raz keď som bola na nejakom koncerte, tak sa tam všade rozprávalo, príde pokec fotograf a keď som potom videla tie jeho fotografie z toho koncertu na webe, tak oničom, odišiel po prvej kapele, nepočkal na headlinera, fotil len najviac osvetlených členov kapely a podobne, nacvakal určitý počet pózujucích ľudí a išiel preč... A on ešte za to aj dostal prachy a ja len pochvalu za fotografie od kapely, ktorá tam prišal z Čieh. Ale škoda, že pokec už pre BA vtedy nových ľudí nehľadal, keďže to bol asi jediný takýto portál, kde bolo jedno, či idú fotiť na koncert, alebo do klubu na diskotéku, párty.. (o inom portáli, ktorý by platil za fotenie koncertov neviem).
Poznám dvoch ľudí, ktorí pre pokec fotili a tiež si dokázali v poho zarobiť, u nich sa to už robilo tak, že fotograf išiel kľudne aj o deviatej večer z domu, fotografi z toho portálu z daného mesta sa dohodli, kto obehá ktoré podniky a tak jeden fotograf za večer obehal aj tri, štyri podniky, nafotil tam požadovaný počet fotiek, za každý podnik mal zaplatené zvlášť a teda si aj v pohode zarobil.
 
ErikDuris
2012-03-26 11:15:36
príspevok od: werdza
Pekný článok. K tomuto druhu fotenia: mňa, ako koncertnú fotografku dosť krát "naštvalo", že takýchto fotografov aj platia a koncertných nie. Raz keď som bola na nejakom koncerte, tak sa tam všade rozprávalo, príde pokec fotograf a keď som potom videla tie jeho fotografie z toho koncertu na webe, tak oničom, odišiel po prvej kapele, nepočkal na headlinera, fotil len najviac osvetlených členov kapely a podobne, nacvakal určitý počet pózujucích ľudí a išiel preč... A on ešte za to aj dostal prachy a ja len pochvalu za fotografie od kapely, ktorá tam prišal z Čieh. Ale škoda, že pokec už pre BA vtedy nových ľudí nehľadal, keďže to bol asi jediný takýto portál, kde bolo jedno, či idú fotiť na koncert, alebo do klubu na diskotéku, párty.. (o inom portáli, ktorý by platil za fotenie koncertov neviem).
Poznám dvoch ľudí, ktorí pre pokec fotili a tiež si dokázali v poho zarobiť, u nich sa to už robilo tak, že fotograf išiel kľudne aj o deviatej večer z domu, fotografi z toho portálu z daného mesta sa dohodli, kto obehá ktoré podniky a tak jeden fotograf za večer obehal aj tri, štyri podniky, nafotil tam požadovaný počet fotiek, za každý podnik mal zaplatené zvlášť a teda si aj v pohode zarobil.
No lenze pozor pokec a podobne stranky platia svojich fotografov za urcity pocet fotiek a hlavne ludi. takze aj ked pride na koncert ide im hlavne o ludi. 90% fotiek su pozujuci ludia pred fotakom a ostatok 10% je kapela atmosfera a podobne. Takze aj ked mal viac fotiek z kapiel tak nemal ich zaplatene. A vyslovene ked tam bol poslany nieco nafotit a ta hudba ho nebavila tak co tam bude naco travit viac casu ako musi ked to nema zaplatene. A to je ten rozdiel koncertny fotograf sa sustredi na kapelu a fotograf z hentkakeho webu na ludi.
 
werdza
2012-03-26 12:27:49
príspevok od: ErikDuris
No lenze pozor pokec a podobne stranky platia svojich fotografov za urcity pocet fotiek a hlavne ludi. takze aj ked pride na koncert ide im hlavne o ludi. 90% fotiek su pozujuci ludia pred fotakom a ostatok 10% je kapela atmosfera a podobne. Takze aj ked mal viac fotiek z kapiel tak nemal ich zaplatene. A vyslovene ked tam bol poslany nieco nafotit a ta hudba ho nebavila tak co tam bude naco travit viac casu ako musi ked to nema zaplatene. A to je ten rozdiel koncertny fotograf sa sustredi na kapelu a fotograf z hentkakeho webu na ludi.
no veď to, že určený počet ľudí počas koncertu nieje problém pre koncertného fotografa nacvakať, nejakých pred koncertom, nejakých v medzere medzi kapelami, nejakých v dave, nejakých po koncerte a ešte by som z toho aj mala prachy, len pokec už vtedy pre BA nehľadal ľudí.
 
ErikDuris
2012-03-26 17:31:08
príspevok od: werdza
no veď to, že určený počet ľudí počas koncertu nieje problém pre koncertného fotografa nacvakať, nejakých pred koncertom, nejakých v medzere medzi kapelami, nejakých v dave, nejakých po koncerte a ešte by som z toho aj mala prachy, len pokec už vtedy pre BA nehľadal ľudí.
No tam uz je teraz celkom problem sa dostat ale treba skusit napisat
 
tpajki
2012-03-26 21:37:28
príspevok od: ErikDuris
No tam uz je teraz celkom problem sa dostat ale treba skusit napisat
zase treba pocitat stým že už to nieje nejaký osial ako pred rokmi ked sa ludia vrhali pred fotak a bola aj rada ako na chieb ... je to už slabsie hlavne v podnikoch kde maju už svojich fotomanikov ktorý to riesia zadarmo ... a tesia sa stoho že maju volny vstup
 
mirabella
2013-08-24 10:19:32
tak toto mi teraz dosť pomohlo... čaká ma fotenie retro párty ... moja prvá takáto akcia... ďakujem za článok , od ktorého sa môžem odpichnúť
 
mirabella
2013-08-24 10:24:00
príspevok od: IO-NR
Nikdy som nič podobné nefotil (mám iné zameranie), no pre človeka, ktorý sa chce rýchlo zblížiť s technikou a hlavne spoznať prácu s ľuďmi ide určite o neuveriteľne cenné skúsenosti.
Zvládnuť fotenie po psychologickej stránke v stresových situáciách je dôležité.... a ak sa popri tom naučí intuitívne ovládať techniku v zlých podmienkach, tak to má fotograf do budúceho foto-života vyhrané...
Učiť sa to až na plesoch, svadbách či stužkových je tak trošku sado-maso pre zákazníka.
Na podobné fotenie úplne postačuje najzákladnejšia moderná DSLR) a externý blesk...
podľa mna tiež... nadobudnúť skúsenosti práve na takýchto akciaách z denného života, akciách , ktoré sa opakujú... svadba, či stužková-sú raz v živote....chcem sa ale spýtať, či sa takéto akcie -dedinské zábavy napríklad fotia do JPG, alebo RAW.... ak do do RAW, ako sa hromadne zmešujú, aby boli vhodné na web?
 
Michal Lukáč
2013-08-24 13:38:51
príspevok od: mirabella
podľa mna tiež... nadobudnúť skúsenosti práve na takýchto akciaách z denného života, akciách , ktoré sa opakujú... svadba, či stužková-sú raz v živote....chcem sa ale spýtať, či sa takéto akcie -dedinské zábavy napríklad fotia do JPG, alebo RAW.... ak do do RAW, ako sa hromadne zmešujú, aby boli vhodné na web?
Fotím skôr koncerty, ale odporúčam .RAW. Upravovať (teda aj zmenšovať) v Lightroom
 
tanysta121
2013-08-24 16:10:08
Super clanok, mozes napisat aj priblizne odmenu za fotografovanie / za akciu?
 
upir13
2013-08-24 19:11:25
príspevok od: tanysta121
Super clanok, mozes napisat aj priblizne odmenu za fotografovanie / za akciu?
cca 20e to bolo erik robil u mna kedysi
 
tanysta121
2013-08-24 22:30:22
To je kde ak smiem vediet? Mna by to bavilo nahodou...a ta odmena je celkom slusna...
 
ErikDuris
2013-08-25 01:06:40
príspevok od: tanysta121
To je kde ak smiem vediet? Mna by to bavilo nahodou...a ta odmena je celkom slusna...
Chcel povedat ze som istu dobu robil okrem ineho aj pre pokec live ale tak ako aj podobne projekty to nakoniec padlo...
 
tanysta121
2013-08-25 13:42:38
Kde sa stala chyba?
 
Budy
2013-08-25 14:29:11
príspevok od: mirabella
podľa mna tiež... nadobudnúť skúsenosti práve na takýchto akciaách z denného života, akciách , ktoré sa opakujú... svadba, či stužková-sú raz v živote....chcem sa ale spýtať, či sa takéto akcie -dedinské zábavy napríklad fotia do JPG, alebo RAW.... ak do do RAW, ako sa hromadne zmešujú, aby boli vhodné na web?
RAWká v tomto prípade netreba, stačí lepšia verzia .jpg výstupu nakoľko sa zmenšuje napríklad na 850 pix na dlhšiu stranu pri 96dpi s velkostou súboru do 160kb v takom Lighroome to ide super ako po masle
 
mirabella
2013-08-25 14:32:15
príspevok od: tanysta121
Super clanok, mozes napisat aj priblizne odmenu za fotografovanie / za akciu?
ja som za akciu dostala 35eur
 
tanysta121
2013-08-25 16:16:31
Teeda...a za aku ak smiem vediet? Mas vytvorene portfolio a to ponukas majitelom klubov, alebo ako cely tento proces funguje? Tu na SK?
 
ErikDuris
2013-08-26 00:55:12
príspevok od: tanysta121
Kde sa stala chyba?
dobra otazka ale nie urcena pre mna treba sa opytat prevackovatelov portalov...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia